10 keuzes die uw leven elke dag beter maken

foodchoice

Grotendeels weten de meeste mensen wel zo ongeveer wat goed voor ze is en wat niet. Toch blijkt in de praktijk dat het maken van slimme en gezonde keuzes moeilijker is dan het lijkt. Door stress en vermoeidheid zijn we gevoeliger voor verleidingen en kiezen we soms voor ongezond gemak. Stel dat u elke dag 10 keer een andere keuze zou maken dan nu, maar waardoor u ineens een stuk gezonder zou leven? Een relatief kleine moeite, maar toch een groot plezier!

Keuze 1: Het ontbijt

In plaats van brood met boter en vleeswaren - twee rijstwafels met 20+ kaas en een appel, of een bakje magere kwark met muesli.

Keuze 2: Onderweg

In plaats van in de auto stappen - de fiets pakken of gaan lopen.

Keuze 3: Koffie en thee

In plaats van elke dag 5 koppen koffie of thee met suiker en/of volle melk - elke dag 2 koppen koffie met een zoetje en magere melk.

Keuze 4: Lunch

In plaats van een uur stilzitten en eten - Kies ervoor om 20 minuten te eten en een half uur buiten te wandelen. Dat zorgt gelijk voor een frisse neus en nieuwe energie!

Keuze 5: Gezond snacken

In plaats van snel een vette- of suikerrijke snack nemen - drink een stevige fruit- of groentesmoothie.

Keuze 6: Boodschappen doen

In plaats van zonder plan door alle paden van de supermarkt dwalen - maak altijd een lijstje en loop doelgericht naar de producten die u nodig heeft. Dit voorkomt dat u verleid wordt om producten mee te nemen die u eigenlijk niet nodig heeft en ongezond zijn.

Keuze 7: Bewegen

In plaats van lid blijven van een sportschool waar u niet heen gaat - zoek een sport die u écht heel leuk vindt. Dat motiveert altijd meer om ook echt te gaan.

Keuze 8: Ontspannen 

In plaats van alle klusjes op dezelfde dag doen - een paar klusjes doen, dan iets leuks voor uzelf doen en de rest van de klusjes doorschuiven naar morgen.

Keuze 9: Hulp vragen

In plaats van piekeren over uw zorgen - contact leggen met iemand die u kan helpen. Samen is het makkelijker om zorgen op te lossen dan alleen.

Keuze 10: Slapen

In plaats van elke avond te laat naar bed te gaan - elke avond rond dezelfde tijd en voor middernacht naar bed gaan. Hierdoor went het lichaam aan gaan slapen op een vaste tijd en krijgt het meer tijd om uit te rusten.

Misschien ook interessant?